blog post 1
Mobilia.pl 13-12-2017

Znaczenie WiFi w dzisiejszych czasach

ilustracja

Według badań Iconic Displays, 60% osób nie potrafiłoby obejść się bez WiFi przez dłużej niż jeden dzień, a 75% twierdzi, że tydzień bez WiFi wyprowadziiłby ich z równowagi bardziej niż tydzień bez kawy. Takich statystyk jest znacznie więcej i wszystkie wskazują na jedno - bez WiFi funkcjonowanie w obecnym świecie byłoby prawdopodobnie niemożliwe.

71% całej komunikacji za pośrednictwem mobile odbywa się przez WiFi (badania Wi-Fi Alliance). Powoli zanika użytkowanie telefonu jako komunikatora offline. W dzisiejszych czasach zarówno rozmowy telefoniczne, telekonferencje czy wiadomości tekstowe wypierane są przez online formy komunikacji. Jednym z najczęstszych czynników warunkujących zmianę telefonu na nowy model jest wytrzymałość baterii, która niemal na pewno “narażona” będzie na stałe podłączenie do sieci i aktywne użytkowanie urządzenia.

64% konsumentów wybiera restauracje pod względem dostępności WiFi (badania Accenture) Stabilny i szybki dostęp do Internetu uatrakcyjnia pobyt, pozwala na załatwienie spraw biznesowych i zawodowych oraz dodatkową rozrywkę. Podczas kolacji w restauracji, czyli miejscu, które generalnie służy raczej do bezpośrednich kontaktów międzyludzkich, dostęp do WiFi gwarantuje raczej psychiczny komfort i zadowolenie. Dodatkowo, pozwala na publikację i udostępnianie zdjęć lokalu czy posiłku w mediach społecznościowych (ponad 29% Nie dziwi więc kierowanie się właśnie tym kryterium. Ta sama sytuacja ma miejsce przy wyborze hotelu (szczególnie za granicą, gdzie dostęp do internetu za pośrednictwem innym niż Wi-Fi jest niemożliwy, utrudniony lub nieopłacalny; jest jednak także ważną wartością dodaną dla odbiorcy w krajowych ośrodkach). Mówi o tym również badanie Hotel Chatter - 38% of those say no Wi-Fi is a deal-breaker and will book elsewhere.

FOBO (Fear of Being Offline) Są osoby, które boją się podróży samolotem w obawie przed byciem offline przez kilka godzin (strach przed przegapieniem ważnego wydarzenia czy skomplikowania spraw biznesowych). To pokazuje skalę zjawiska, jakim jest konieczność i potrzeba stałego przebywania w sieci. Bardzo podobną sytuację można zauważyć w niektórych sklepach wielkopowierzchniowych i usytuowanych w podziemiach, gdzie częstą sytuacją jest stracenie zasięgu. Wiele osób zrezygnuje z zakupów lub będzie czuło się niekomfortowo przebywając w miejscu bez stałego dostępu do sieci. Lokale, które doświadczają takiej sytuacji ze względu na niefortunne usytuowanie, coraz częściej decydują się na implementację WiFi dla podniesienia customer experience.

Społeczeństwo mediów… społecznościowych Ponad 14 milionów Polaków aktywnie korzysta z Facebooka (źródło: Facebook Market Snapshot), 3 miliony Polaków to użytkownicy Instagrama, niemal 4 - Twittera. To pokazuje skalę zjawiska szerokiego zainteresowania mediami społecznościowymi, a żeby być aktywnym użytkownikiem i móc uatrakcyjniać swoje profile, często potrzebne jest stabilne i niezawodne łącze internetowe. O ile wiele rzeczy można sprawdzić dzięki transferowi danych w telefonie, o tyle publikowanie zdjęć i filmów jest łatwiejsze, tańsze i szybsze dzięki połączeniu WiFi. Tym bardziej, jeśli znajdujemy się za granicą.

Julia, customer service Mobilia.pl