blog post 1
Mobilia.pl 06-02-2018

WiFi marketing w sklepie

ilustracja

Potencjał marketingu bazującego na WiFi jest ogromny i coraz większe znaczenie ma także przy połączeniu e-commerce ze sklepami stacjonarnymi. Dzięki wprowadzeniu do swojego lokalu rozwiązań wykorzystujących WiFi możesz być w kontakcie ze swoimi klientami częściej… i łatwiej, nie tylko w obrębie sklepu.

Baza mailingowa na wagę złota

W e-commerce to właśnie bazy mailingowe są prawdziwą żyłą złota. Pozwalają na kontakt z klientem także wtedy, kiedy jest poza zasięgiem sklepu, a dzięki przemyślanej strategii e- mail marketingowej marka może wręcz bombardować odbiorców komunikatami i promocjami. Nie inaczej jest w przypadku WiFi marketingu - umiejętne zbieranie maili w zamian za dostęp do Internetu może przynieść wymierne korzyści także po opuszczeniu sklepu przez klienta - newslettery w branży e-commerce nadal świetnie działają i konwertują na sprzedaż i odwiedziny sklepu internetowego.

Specjalne oferty

Zalogowanie się do sieci WiFi oferowanej w sklepie to korzyść nie tylko dla firmy, ale i klientów, którzy mogą otrzymywać zniżki w czasie rzeczywistym lub nawet będąc w okolicy sklepu. To byłby całkiem silny impuls zakupowy, prawda? Według Episerver, aż 21% klientów jest skłonna do kolejnych zakupów, jeżeli firma personalizuje ich cyfrowe doświadczenia. Wysyłka specjalnej oferty na pewno zalicza się do personalizacji i podniesienia wskaźnika satysfakcji.

ROPO

Nie zapominaj o słynnym “Research Offline, Purchase Online”, które także może mieć zastosowanie w Twoim biznesie. Możesz namierzyć osoby, które są w Twoim sklepie i wysłać im impuls zakupowy w postaci wiadomości. Możesz też zaoferować im zniżki. Finalizacja pierwszego zamówienia to spory krok w stronę budowania świadomości marki i lojalności klienta.

Istnieje oczywiście dużo więcej sposobów wykorzystania WiFi w sklepach stacjonarnych i połączenia go ze światem e-commerce. Na pewno jeszcze niejednokrotnie poruszymy ten temat na naszym blogu!

Julia, customer service