blog post 1
Mobilia.pl 30-01-2018

WiFi marketing... w pubie.

ilustracja

Chcesz przeprowadzić mini doświadczenie? Popołudniem czy wieczorem wyjdź do najbliższego baru czy pubu i policz na palcach ręki, ile osób bierze udział w dyskusjach, ile osób ogląda np. wydarzenia sportowe, a ile używa w tym czasie telefonów komórkowych.

Możesz zdziwić się odpowiedzią, ale bardzo prawdopodobnym jest fakt, że zdecydowana większość osób w barze będzie zajęta eksplorowaniem treści na swoim telefonie. Możesz się także z tym zgadzać lub nie, ale tkwi w tym olbrzymi marketingowy potencjał dla właścicieli lokalu. Jak można to wykorzystać?

1. Buduj bazę mailingową.

Oferuj dostęp do Internetu w zamian za pozostawienie swojego adresu mailowego (oraz zaznaczenie odpowiednich klauzul, tzw. “checkboxów”. Później regularnie wykorzystuj te adresy do komunikacji z klientami. Statystyki sprzedaży i reklamy via mailing są nadal bardzo wysokie - o ile wykorzystujesz ten kanał rozsądnie.

2. Nagrody za login.

Za każde zalogowanie możesz oferować swoim klientom zniżkę czy darmową szklankę soku, a za polubienie Twoich kanałów w mediach społecznościowych (lub “zacheckinowanie się”) kartę stałego klienta lub specjalną ofertę.

3. Tagowanie na zdjęciach.

Możesz także zachęcać klientów do użycia Twojej sieci WiFi w inny sposób - na przykład do wrzucania zdjęć z lokalu na ich konta w portalach społecznościowych. Autor każdego takiego zdjęcia może otagować Twój profil jednocześnie informując znajomych o jego istnieniu. 4. Użycie notyfikacji.

Użyj push notifications, aby informować klientów o zniżkach, ofertach czy kolejnych transmisjach meczu. Niewiele podmiotów korzysta z tego typu marketingu - to może wyróżnić Cię na tle konkurencji! 5. Mechanizm zabaw.

Znasz Pub Quiz? To świetna zabawa w offline, która powoli zbiera także fanów w świecie online. Dzięki WiFi w Twom lokalu klienci wziąć w niej udział.

6. Zdobądź nowych klientów.

Zapewnienie stabilnego połączenia internetowego może być także świetnym “przyciągaczem” nowych klientów. Jeśli połączenie jest wystarczająco silne i stabilne, będzie dostępne także poza Twoim lokalem. Za zalogowanie do WiFi i pozostawienie swojego e-maila możesz zaoferować dodatkową wartość - np. darmową szklankę soku. To pozwoli Ci ściągnąć do lokalu osoby, które przebywają w pobliżu (np. w ogrodach, parku czy na stadionie), ale niekoniecznie musiałyby być zainteresowane Twoimi usługami.

7. Hasło pełne wartości.

Niech hasłem Twojej sieci będzie “laneza5zl”. I łatwe, i wskazuje na korzyść/wartość/ofertę w lokalu, z którą klienci mogą zetknąć się także w tym miejscu. :)

Może masz także własne, autorskie pomysły na wykorzystanie WiFi w pubie? :)

Julia, customer service Mobilia.pl