blog post 1
Mobilia.pl 23-01-2018

WiFi marketing na... lotnisku

ilustracja

Z ogólnodostępnego WiFi można skorzystać w coraz większej liczbie różnych miejsc, a na lotniskach tego typu usługa stanowi ogromne udogodnienie dla pasażerów. Jak lotniska wykorzystują WiFi marketing?

1. Budowa bazy mailingowej to podstawa wielu biznesów.

W branży lotniczej rządzi się nieco innymi prawami, jednak podstawowe założenia pozostają te same - jakościowa baza mailingowa pozwala na lepsze i szybsze dotarcie do grupy docelowej z komunikatami promocyjnymi. Na wielu angielskich lotniskach to właśnie podanie adres e-mailowego jest wymogiem otrzymania dostępu do sieci WiFi. Później ten adres wykorzystywany jest do rozsyłania sezonowych promocji, newsletterów i ogłoszeń przez lotnisko i podmioty z nim związane (np. właścicieli okołolotniskowych parkingów czy sklepów w strefie bezcłowej).

2. Zbieranie obserwujących do mediów społecznościowych.

W niektórych sieciach WiFi, dostępnych na lotnisku, dostęp do WiFi można uzyskać przez zalogowanie się do sieci społecznościowej i rozpoczęcie obserwowania profilu, a tym samym stania się jego fanem. To daje lotnisku wachlarz możliwości - od specjalnego targetowania reklam na fanów profilu po proste wzrosty zaangażowania i zasięgu wśród grupy docelowej. Dodatkowo niektóre lotniska wymagają zastosowania funkcji “check in” na Facebooku.

3. Krótki materiał filmowy.

Jeszcze innym rozwiązaniem, często obserwowanym na lotniskach na południu Europy, jest wymóg obejrzenia krótkiego materiału filmowego. Nie zawsze jest on związany z lotniskiem, choć może być to oczywiście klip promocyjny. Gwarantuje to lotnisku, lub dostawcy internetu, dodatkowe, finansowe profity z obejrzenia reklamy.

4. Metoda “Accept and connect".

Wiele lotnisk, w tym np. podkrakowskie Balice, oferuje nielimitowany dostęp do internetu wymagając jedynie zaakceptowania regulaminu. Na podstronie może jednak umieścić reklamę lotniska czy pop-up, który można łatwo zamknąć.

5. Bezpłatne minuty Internetu.

Lotniska takie jak Bergamo, Hahn, Birmingham czy Stansted oferują od 15 do 60 minut darmowego internetu. Większe “pakiety” trzeba dokupić - zazwyczaj za dużo większe pieniądze - lub zaznajamiać się z reklamami i ofertami lotniska.

WiFi marketing coraz częściej zaczyna ocierać się także o niestandardowe metody wykorzystania komunikacji - notyfikacje push, specjalne rabaty do wykorzystania na lotnisku czy zniżki u partnerów poza lotniskiem.

Julia, customer service Mobilia.pl