blog post 1
Mobilia.pl 07-12-2017

take your business to the NEXT LEVEL - wyróźnij się!

ilustracja

W dobie względnie łatwego założenia działalności i rozwoju przedsiębiorczości, na rynku powstaje coraz więcej podmiotów gospodarczych. Co oznacza to dla tych, które działają już w branży? Przede wszystkim - rychły wzrost konkurencji i konieczność wprowadzania zmian w istniejących już biznesach oraz adaptowania ich do zmian rynkowych. Nadążanie staje się wyzwaniem dla marek, które jeszcze niedawno istniały na swoich płaszczyznach jako jedyne, lub ich pozycja była niezagrożona. Co zrobić, by uzyskać lub utrzymać przewagę konkurencyjną?

Research first!

Podpatruj konkurencję, ale staraj się jej nie kopiować. Rób to raczej dla własnego poczucia spokoju, że trzymasz rękę na pulsie i żadne aktywacje konkurencji nie umykają Twojej uwadze. Zobacz ich działania marketingowe, akcje sprzedażowe czy kampanie promocyjne. Inspiruj się i stań się inspiracją. Bycie kalką 1:1 jeszcze nikomu nie pomogło, a może przynieść więcej szkody niż pożytku Twojej marce. Niech “inspirowana oryginalność” będzie Twoim hasłem. :)

Nie bój się testować

Musisz być elastyczny. Nawet, jeśli nie jesteś przekonany do słuszności pewnych rozwiązań, to widząc popyt na nie, warto zastanowić się nad ich wprowadzeniem. Nowe smaki potraw (nawet, jeśli personalnie za nimi nie przepadasz)? Inspiracja trendami (które nie odzwierciedlają Twoich poglądów)? Odrzuć swoje prywatne przekonania, jeśli mogą wpłynąć na sposób postrzegania Twojego biznesu… i tego, jak on prosperuje!

Twój klient - Twój pan. Wyjdź do niego i postaw na jego wygodę.

Jeśli prowadzisz lokal - zadbaj o to, by jego klienci mieli dostęp do prasy, gniazdek i łącza internetowego. Jeśli Twoim biznesem jest firma transportowa, zadbaj o kwestie bezpieczeństwa i atrakcje podczas podróży (coraz częstszym zabiegiem jest wyposażanie autokarów w interaktywne tablety czy pojazdów komunikacji miejskiej w WiFi). Jeśli działasz w branży eventowej i konferencyjnej - dołóż wszelkich starań, by uczestnicy Twoich wydarzeń mieli zapewnione wszystko to, czego potrzeba do efektywnej pracy i zaangażowania.

Dobra promocja

To czasem klucz do zwycięstwa. Nawet, jeśli Twoja oferta jest mocno konkurencyjna - jeśli jej nie wypromujesz, nikt się o niej nie dowie! Konkuruj jednak nie tylko ceną - coraz częściej konsumenci zwracają uwagę też na pozostałe czynniki. Dzięki stałej mobilności i dostępowi do internetu, starają się obserwować marki, produkty i usługi także wtedy, kiedy z nich nie korzystają - dlatego powinieneś zadbać o obecność w mediach społecznościowych, nawiązywanie wartościowych współprac reklamowych czy zaangażowanie influencerów.

Julia, customer service Mobilia.pl