blog post 1
Mobilia.pl 16-02-2018

Jak WiFI może pomóc w zdobyciu gości hotelowych?

ilustracja

Konkurencja w branży hotelarskiej od zawsze była spora, a rywale na rynku starali się prześcigać w rozwiązaniach oferowanych klientom. Dobre łącze z internetem może być właśnie tym czynnikiem, który zadecyduje o przewadze na rynku.

W dzisiejszych czasach nadal istotnym czynnikiem podejmowania decyzji jest cena, ale coraz częściej to właśnie jakość usług staje się najważniejszym powodem, dla jakiego wybierany jest dany hotel. Dlaczego wprowadzenie stabilnego WiFi w hotelu jest tak istotne?

1. Baza mailingowa to żyła złota.

Dostęp do WiFi wiąże się z pozostawieniem adresu mailowego, który może być później wykorzystany do celów marketingowych - nie tylko w branży hotelowej. Hotele dzięki wysyłanym mailingom mogą nie tyle odpowiadać na potrzeby swoich byłych czy potencjalnych klientów, ale także je kreować, zapraszając do ponownych odwiedzin, wskazując na wydarzenia dziejące się w mieście czy oferując specjalne zniżki, z których klient może korzystać po przybyciu na miejsce i zameldowaniu się w hotelu.

2. Lepsze opinie, łatwiejsze oceny

Jednym z czynników, dla których dany hotel jest bardziej lub mniej popularny, jest jego ocena dokonana przez gości. Nic więc dziwnego, że uzyskanie jak najwyższych not jest dla hoteli kluczowym zadaniem, a komentarze i recenzje wystawione na portalach takich jak Booking czy Tripadvisor właściciele hoteli traktują z najwyższą powagą. WiFi to istotny punkt w ocenie hotelu, a klienci nie będą mieli skrupułów przed podzieleniem się opinią, jeśli WiFi w trakcie ich pobytu nie działało lub zapewniało zbyt wolną komunikację. Samo posiadanie sieci zwiększa sprzedaż o kilkanaście procent. Zadbanie o sieć wraz z personalizacją komunikatu oraz zachęceniem do pozytywnej oceny i rekomendacji hotelu może sprawić, że trafi on na czołowe miejsca rankingów

3. Oferty dodatkowe

Crossselling? W kwestii hotelu może to działać cuda. Dzięki specjalnym systemom wyślesz swoim gościom wiadomość o zniżkach na masaże, drinkach w hotelowym barze za pół ceny czy ofercie na wakacyjne weekendy, przygotowanej przez Twojego partnera lub hotel. Takie powiadomienie na pewno nie przejdzie niezauważone.

4. Lepsza wydajność pracowników

Udostępnienie WiFi to także korzyści dla Twoich pracowników. Stabilne połączenie pozwala na dalsze zwiększanie wyników sprzedaży dzięki korzystaniu z internetu w urządzeniach elektronicznych, polepszając efektywność i szybkość pracy.

Julia, customer service